Search
Search

מן המדף – ספרים שחברים פרסמו

חברי האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי מוצאים לאור ספרים בתחומי הטיפול השונים ואנו שמחים לשתף אתכם במידע על הספרים, דוגמאות מתוכנם ומידע על אופן השגתם . 

מאחלים קריאה מהנה ומעשירה. 

האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. 

רשימת הספרים:

אובדנים שאינם מוות- נחמי באום

לכולנו ברור שלמותו ואובדנו של אדם מתלווה כאב, אבל מה קורה כשחוויית האובדן אינה נובעת ממוות? האם גם אז נהירה לנו נוכחותם של הכאב, הצער והעצב? האם גם במצבים אלה ברור לנו שחשוב להיות נוכחים, לתת הכרה לחוויית האובדן ולרגשות המתלווים אליה?

ספר זה מכוון למי שעובר את חוויית האובדן, למי שנמצא בקרבתו ולאנשי מקצועות הטיפול. מטרתו ליצור מרחב חברתי, בין-אישי ותוך-אישי שיאפשר לִבְכּוֹת ולְבַכּוֹת את האֵין כדי להמשיך הלאה בחיי נפש מלאים.

פרופ' נחמי באום היא ראש בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן; עובדת סוציאלית, פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת ומדריכה.

לפרטים על רכישת הספר לחץ כאן

הבעיה היא הפתרון- משה אלמגור טיקוצקי

האם ההתנהגות שלנו מבטאת תמיד את מה שאנו רוצים באמת… או שמא ההפך? הגישה המתוארת בספר שלפניכם מנסה לענות על שאלה זו. היא מתארת טיפול חדשני קצר מועד ממוקד פתרון המיועד ליחידים, זוגות ומשפחות. גישה זו מבוססת על כך שהאדם הוא חלק ממערכת (משפחה, עבודה) ושאין להבין את התנהגותו ללא התייחסות להקשר המערכתי שלה. התנהגותו של האדם היא מוכוונת מטרה ונועדה להביא לסיפוק צרכיו הבסיסיים: סדר, בטחון, שייכות וזהות. 

ספרו של פרופ' (אמריטוס) משה אלמגור טיקוצקי, מיועד הן לאנשי מקצוע והן לקהל הרחב, ומתאר באופן בהיר את הרעיון העומד בבסיס הגישה המתוארת ובאמצעות תיאורי מקרה מדגים את האופן שבו ניתן ליישמה. 

לפרטים על רכישת הספר לחץ כאן

זוגיות מאושרת / ילנה גלוזמן

מחברת הספר ילנה גלוזמן – מטפלת ומדריכה בטיפול זוגי ומשפחתי, פיתחה שיטה ייחודית ליצירת קרבה רגשית בשם EED

 (Emotional Closeness Education) . התרגילים בספר, דוגמאות מהקליניקה והמלצותיה של המחברת יסייעו לכם ליצור מרחב בטוח מלא הרמוניה שבו כל אחד מבני הזוג ירגיש נאהב, משמעותי, מובן- מרחב של זוגיות בריאה ומאושרת.

בספר מתואר גם נסיונם של מומחים אחרים, המתמקצעים בתחומים הקשורים לנושא, כדוגמת: פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, סקסולוגיה, רפואה מערבית וסינית, פרקטיקות טאואיסטיות, אנתרופולוגיה ותאולוגיה.

ספר זה מיועד למטפלים זוגיים ולקהל רחב, אלה המשתוקקים לשפר את מערכות היחסים שלהם עם בן/בת זוגם ולפתח קרבה רגשית ואינטימית.

לרכישת הספר לחצו כאן

הפרק "קשיבות וחמלה בזוגיות" מתוך הספר "שבילי המיינדפולנס" בהוצאת "כתר"
כתב – גבו וייס , עורכת מתי ליבליך.
גבו וייס הוא אחד מכותבי הספר "שבילי המיינדפולנס", אשר מהווה המשך לרב המכר "מיינדפולנס – להיות כאן ועכשיו".

גבו מספר כי – "התבקשתי מהעורכת מתי ליבליך, לכתוב על מיינדפוולנס וחמלה עבור זוגות החווים מתח וכעסים. סוגייה חשובה תמיד עבורנו המטפלים הזוגיים, ורלוונטית לכולם בתקופה לא פשוטה זו. 
הספר נכתב כך שיתאים לכולם, ולא רק למטפלים, והוא משובץ במספר תרגולים מעשיים. 
לקריאת הפרק 

בנוסף לפרק, מצרף כאן קישור לתרגול מונחה מתוך הפרק. תרגול זה נמצא בערוץ היוטיוב של הספר, לצד תרגולים רבים אחרים של שאר הכותבים.

כמו כן, למעוניינים לרכוש את הספר כולו, מצרף כאן קישור לעמוד הספר באתר ההוצאה, שם ניתן לרכוש בהנחה משמעותית. 

ספר עיון זה הוא פרי ניסיון טיפולי רב שנים של המחברת עם יחידים, עם זוגות ועם משפחות. בספר זה ניתנת המשגה חדשה לתופעה המוכרת לכולנו מחיינו אך טרם הומשגה ותוארה: הלא ידוע המשפחתי. כאשר כל אחד מאתנו חושב על משפחתו (משפחת המקור וכן הזוגיות הנוכחית והמשפחה הנוכחית), הוא מזהה ודאי את הדברים ש"אסור לדבר עליהם" או "שלא רגילים להתייחס אליהם". לפעמים זה פרט ביוגרפי של מי מבני המשפחה (מה קרה לאבא במלחמה), לפעמים זה נושא רחב יותר (לא נעים לדבר על כסף), לפעמים אלו סודות ולפעמים דברים ידועים לכל (הבן המכור לסמים).

בספר מתואר הסבל הנגרם בשל תופעה זו ביחסים וכן דרכי הטיפול וההתמודדות.

קטעים לקריאה מתוך הספר

לרכישת הספר 

טיפול בהורות - פרופ' אסתר כהן

ספר זה נועד לקדם את החשיבה והפרקטיקה של העבודה הטיפולית עם הורים בהקשר לבעיות ילדם. ההתפתחויות התאורטיות והמחקריות העדכניות והניסיון הקליני המצטבר מצביעים על החשיבות של עבודה זאת ועל הפוטנציאל רב־המשמעות הגלום בה לצורך יצירת שינוי. הספר כולל הדגמות רבות של יישום ההבנות התאורטיות בטיפול במגוון של בעיות הסתגלות של ילדים ושל תפקודם ובקשיים בהורות.

לפרטים על רכישת הספר 

מהישרדות לאנרגיית חיים-
טלי אהרני

המודל של וירג'יניה סאטיר בפנים חדשות

כל אדם יכול להיחלץ ממצב של מאבק הישרדותי ולנוע לקראת מימוש כמיהותיו וחיבורו לאנרגיית החיים. שינוי כזה מאפשר לאדם לחיות ביתר שלמות עם עצמו ואף לחבור אל האחר ביחס מכבד ואולי אף באהבה. 
רעיון זה נמצא בבסיס החשיבה ההומניסטית שמובאת בספר זה וטומן בחובו הזמנה לכולנו לצמיחה אישית וחברתית. 
מהישרדות לאנרגיית חיים מציע קריאה חדשנית במודל ההוליסטי והמערכתי של וירג'יניה סאטיר, שהיתה פורצת דרך בתחום הטיפול המשפחתי ובתחומים פסיכולוגיים רחבים נוספים. הספר הוא פרי שנות עבודה רבות שבמהלכן הנחילה המחברת את גישת סאטיר בארץ במסגרות שונות ומגוונות. 

לקריאת פרק לדוגמה

פרטים על רכישת הספר 

חיות מחמד במשפחה-
דר' רחל גילשטרום

במשפחות רבות נחשבות חיות המחמד לחברות משפחה. למרות חשיבותן הרבה, מקומן במערכת המשפחתית כמעט שלא נחקר. מה משמעות המושג חברות משפחה? מהם מאפייני החברות? האם היא מציעה ומבטיחה חיי רווחה וביטחון, כפי שניתן היה לשער מתוך הבחירה להכניסן לביתנו, לאינטימיות המשפחתית?

במשפחה כמערכת ישנה השפעה תמידית והדדית בין חבריה. כיצד משפיעה חברותן וחברתן של חיות המחמד במשפחה על מורכבות המערכת? כיצד מושפעות חיות המחמד ממורכבות זו? האם וכיצד הן מעורבות במצבי משבר, פגיעה וחולי משפחתיים? שאלות אלו ונוספות נדונות בקובץ מאמרים זה.

קטעים לקריאה מתוך הספר

לפרטים נוספים ומידע על הספר ניתן לפנות אל רחל גילשטרום
במייל-  rgilshtrom@gmail.com

משפחה אוהבת-
ילנה גלוזמן

הורים רבים נמנעים מלהודות שלא קיבלו מספיק אהבה, תמיכה ויחס מצד הוריהם בשנות ילדותם. הם לא מכירים את עצמם, לא מודעים למעלותיהם ולמגרעותיהם, ומתקשים להביע את מחשבותיהם ורגשותיהם. לצערי הרב, בלא מעט משפחות חסרה הקירבה הרגשית, ואם לא לנקוט באמצעים המתאימים לשינוי תמונת מצב, עם הזמן יהפוך לסיפור משפחתי קבוע החוזר על עצמו בכל דור ודור. זאת משום שכל אדם, באופן בלתי מודע, מעתיק ומשליך על קרוביו – על הבעל/האישה/הילדים – את כל אשר חווה בילדותו המוקדמת.
אולם אני מאמינה שכל דבר ניתן לשינוי. 
אני מרגישה שנפלה בחלקי הזדמנות פז להעביר לכם באמצעות הספר, את הקסם והשינוי לטובה שנגרם בזכות הטיפול המשפחתי, ובכך בסופו של דבר לשפר באופן ניכר את איכות חייכם.
באהבה,
ילנה גלוזמן

לקריאת פרק ההקדמה 

לפרטים על רכישת הספר 

ספר זה פונה לאנשים העוסקים במרחב המפגש הרגיש שבין מטפל למטופליו, כמו גם למפגש שבין מדריך למודרך. באותה נשימה הספר עוסק במרחב המפגש העדין, ולעיתים השביר, שבין מחנך לתלמידיו, בין הורים לילדיהם ובין בני זוג. בזמן הכתיבה, עמדו מול עיניי תמונות ממפגשים טיפוליים, ולכן עיקרו יעסוק בטיפול. תקוותי היא כי אוכל להעביר מעט מרוח הבודו ואמנויות הלחימה המסורתיות, המשתרגות באמנות הטיפול הפסיכותרפוייטי, בייחוד הטיפול העוסק בחקר ובפיתוח חמלה.

לקריאת הפרק

לפרטים על רכישת הספר 

טיפול זוגי מבוסס מובחנות - תאוריה ופרקטיקה - אמתי מגד

טיפול זוגי מבוסס מובחנות בנוי על הנחות יסוד ייחודיות ולעיתים הפוכות מגישות הטיפול הזוגי המקובלות: הוא מניח, מצד אחד, שקונפליקטים ,מתח וריחוק הם חלק טבעי והכרחי בהתפתחות של יחסים ארוכי טווח ומצד שני, שאינטימיות ותשוקה לא יוכלו להשתמר לאורך זמן ללא בגרות נפשית אצל שני בני הזוג.
הוא גם מניח שמה שמביא בני זוג לשחיקה והתרחקות, חוסר באינטימיות ואובדן התשוקה, היא הציפייה ההדדית שלהם להכלה ולוויסות הדדי של רגשות. ציפייה זו מביאה את בני הזוג לתלות ואינה מאפשרת התפתחות, צמיחה ובגרות.

לרכישת הספר

שביל הפלאות- מגדה מלי כלנתר

אנשים המגיעים לטיפול מרגישים שהם איבדו את המצפן הפנימי שלהם. 
נקודת ההיפוך בתהליך הטיפולי היא ההבנה שאנו חיים בתוך מציאות מכוסה, מכיוון שהעולם מתנהל בחוסר איזון ומתוך כך משבש את התדר הפנימי שלנו. 
בתוך המציאות המכוסה ישנו שביל נקי שבו חווים איזון פנימי ואת המציאות הגלויה. מקום אשר היה ידוע ומוכר לכול, אך התכסה ונשכח. במשך חיינו אנו עולים ויורדים מהשביל הנראה לנו מטושטש, כי איננו זוכרים ואיננו מאמינים שהוא קיים. 

לקריאת פרק לדוגמה 

אובדן חיות מחמד במשפחה- ד"ר רחל גילשטרום

קובץ מאמרים זה דן בסוגיות מגוונות העוסקות באובדן חיות מחמד במשפחה, כפי שהן באות לידי ביטוי בספרות המקצועית העדכנית. המאמרים השונים מתארים כיצד תפיסת המשפחות את חיות המחמד כבנות משפחה יקרות, מקבלת משנה תוקף במפגש המורכב עם אובדנן.

כיצד משפיע הקשר הרגשי העמוק בין בני משפחה לחיות המחמד על אופיים של הצער והכאב המגיעים עם האובדן? כיצד מושפעות דינמיקות זוגיות- משפחתיות כתוצאה מהאובדן? כיצד משפיעה סוגיית המתת החסד על רווחת החיה והמשפחה כאחת? כיצד משפיע היעדר ההכרה החברתי על משפחות אבלות? מהן הדרכים להנצחת זיכרון החיות? האם הקשר הרגשי העמוק עימן נשמר בקרב בני משפחה גם לאחר מותן? שאלות אלו ורבות נוספות נדונות בקובץ מאמרים זה.

לפרטים על רכישת הספר 

איך זה שלעיתים אנו מקלקלים לעצמנו את האינטימיות שאנו כה כמהים לה?" "מדוע אנו מרגישים שאם רק בן/בת זוגנו היו משתנים קצת, הכל היה הרבה יותר קל?"
"מה אנו מביאים לזוגיות מהמורשת המשפחתית מבלי שנהיה בהכרח מודעים לה?"
הספר הוא מסע זוגי ואישי מרגשים, המלמד באופן מעשי על כוח הריפוי שיש לזוגיות ועל ההזדמנות לצמיחה- דווקא כאשר נראה שהקשר תקוע ומתסכל. 
משולבים בו דוגמאות וכלים מעשיים שיזיזו מהמורות בחייכם הזוגיים ושיאפשרו לכם לצאת לדרך חדשה של אהבה. 

לפרטים על רכישת הספר לחץ כאן

בגרות לא-מתהווה - דן דולברגר/ חיים עומר

בגרות לא-מתהווה: כיצד לעזור להורי ילדים בגירים שסובלים מתלות תובענית 
דן דולברגר / חיים עומר

מספר הולך וגדל של מבוגרים צעירים מתקשים במעבר לבגרות מלאה, ותחת זאת עלולים להישאר תלויים חמרית ורגשית במשפחות המוצא שלהם במשך עשרות שנים. תלות זו גובה מחירים כבדים מהמערכת המשפחתית כולה, ופוגעת בהתפתחותה. "ילדים בגירים" רבים מתנגדים לטיפול, וכך מקשים על מערכות בריאות הנפש והרווחה לסייע להם. מחברי הספר מציעים התערבות שלקוחותיה העיקריים הם הוריהם של ילדים בגירים. ההתערבות מתייחסת להורים אלה כלקוחות סובלים הראויים לעזרה בזכות עצמם, וממנפת את הברית הטיפולית עם ההורה על מנת לחולל שינוי לטובה באקולוגיה הפסיכו-חברתית של הילד הבגיר. ההתערבות מבוססת על גישת ההתנגדות הלא אלימה והסמכות החדשה של חיים עומר. 

לפרטים על רכישת הספר לחץ כאן

עוצמת הדרך- רנה פיגין, מרגלית דרורי, שאול נבון

מחלה גופנית והשלכותיה הנָה "מסע משפחתי" מורכב ומאתגר, שכן ההתמודדות מצריכה שינויים בכל תחומי החיים. ספר זה ייחודי בתחום ההתמודדות המשפחתית
עם מחלה ומוגבלות. הקורא ימצא בספר ידע וכלים חשובים לטיפול באדם החולה ובמשפחה, כבסיס למיומנויות טיפול ביופסיכוסוציאליות במשפחות המתמודדות עם החיים בצל מחלה ו/או מוגבלות. הספר מיועד לאנשי המקצוע המטפלים בחולים ובמשפחותיהם ולנושאים בנטל הטיפול בחולה. הספר מאיר עיניים בהדגשת חשיבותה המרכזית של המשפחה בהתמודדות זו. 

ניתן לרכוש את הספר בחנויות הספרים המובחרות

לפרטים על רכישת הספר 

דילוג לתוכן