Search
Search

אודות האגודה

האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי נוסדה בשנת 1977, ומאגדת כ- 1,500 מטפלים זוגיים ומשפחתיים בישראל, העוסקים בטיפול זוגי ומשפחתי. 

מטרת האגודה לקדם ולפתח את תחום הטיפול הזוגי ומהמשפחתי לקדם ולחזק את מעמדם של המטפלים הזוגיים והמשפחתיים המוסמכים, תוך שמירה וטיפוח כללי האתיקה של חברי האגודה.

האגודה מהווה פורום בין-מקצועי יחיד בארץ לנושא הטיפול הזוגי והמשפחתי, תוך קיום קשרים בינלאומיים עם גורמים מקצועיים ואגודות מקבילות בעולם. האגודה הישראלית  שותפה בייסוד האגודה הבינלאומית לטיפול משפחתי בשנת 1987. 

 

האגודה מטפחת את התמחותם וקידומם של חבריה על ידי קיום כנסים ארציים, סדנאות וימי עיון , תוך יצירת שיתופי פעולה עם ארגונים אקדמיים וחברתיים, בישראל ובעולם, המעשירים את ידע החברים. 

הטיפול הזוגי והמשפחתי בארץ, החל עם יישום גישה זו על ידי דר' מרדכי קאופמן ז"ל (בראשית שנות ה-60) ודר' אבנר ברקאי ז"ל, שהקימו מרכזי טיפול בתל-אביב ( ת.ל.ם ומכון ברקאי). בשנות השבעים, דרור ורטהיימר פעל במסגרת ציבורית להכשרת עובדים סוציאליים בטיפול המשפחתי. פרופ' ישראל טשרני נבחר כיו"ר הראשון של האגודה הישראלית לטיפול במשפחה , עם הקמתה ב-1977. בשנת 1984 פתח את התוכנית האקדמית הראשונה של מטפלים משפחתיים.

בהמשך השנים כיהנו כיו"ר האגודה דר' זאב סגל ז"ל, דר' סינתיה כראל, דר' יעל גירון, דר' סוזן זיידל, דר' רות מלקינסון, דר' אווה עינת, דר' דניאלה מאק, דר' אביבה מזור, ד"ר עומר לנס, פרופ' נחמי באום, פרופ' משה אלמגור-טיקוצקי. מחודש יוני 2021 מכהנת כיו"ר האגודה דר' גלית לזר.

אין באמור כדי לפגוע בסמכותם של מי שהוכרו לפי דין כמטפלים מוסמכים שאינם חברי אגודה, לעסוק במשלח ידם.
לפרטים נוספים ולמטפלים מוסמכים שאינם חברי האגודה, ניתן לעיין גם ברשימות המתנהלות לפי דין בפנקס הפסיכולוגיםהרופאים או העובדים הסוציאליים.

 

 

חברי האגודה כפופים לקוד האתי של האגודה, המחייב את כלל החברים. 
ועדת האתיקה של האגודה מפקחת על שמירת האתיקה והסודיות המקצועית של החברים והלקוחות. 

דילוג לתוכן