Search
Search

חיפה - המרכז להכשרה, להדרכה ולטיפול משפחתי וזוגי

כתובת: רחוב גולומב 21, חיפה
טלפון – 04-8621986 ; פקס – 04-8699475 
דואר אלקטרוני – rimonar@haifa.muni.il 

שעות פעילות המרכז:

ימי ראשון – חמישי בשעות 8:00-20:00 
ימי שישי- 8:00-14:00 
שלוחה נוספת של המרכז בקריית חיים. 

מי אנחנו :

המרכז העירוני להדרכה וטיפול במשפחה הוקם בשנת 1981 והינו מהוותיקים שבתחנות לטיפול זוגי ומשפחתי בישראל והראשון במחוז הצפון. המרכז נותן מענה טיפולי לתושבי חיפה, הפונים לקבלת ייעוץ וטיפול בתחום יחסי הנישואין וחיי המשפחה ולאנשי המקצוע – שירותי הכשרה והדרכה. 

המרכז פועל מתוך ראייה דינמית מערכתית ובמגמה מניעתית. עובדי המרכז פועלים בהתאם לכללי האתיקה המקצועית של האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי, תוך שימת דגש על חיסיון המידע והפרטיות. העבודה עם המטופלים מתבצעת מתוך ערכי כבוד האדם ושואפת לשיפור היחסים בתוך המשפחה ולרווחת הפרט. 

התפיסה הטיפולית:

"האני מאמין" של המרכז מתבסס על תפיסת התהליך הטיפולי כמסע משותף של מטפל ומטופל/ים המושפעים הדדית, כאשר צרכי המטופלים הינם במרכז. הפגישות וההדרכות במרכז, כמו גם עבודת הצוות, נעשות באווירה פתוחה, מכבדת ושיוויונית. עבודה זו מאפשרת מגוון של קולות ובחירה בדרכי החיים המועדפות על האדם. 

תהליכי ההכשרה וההדרכה במרכז מאופיינים בחשיבה מערכתית, פתיחות לידע הרחב תוך התייחסות לצרכי המטופלים והמודרכים. 

צוות המרכז:

במרכז צוות מקצועי העוסק בעבודה טיפולית, הוראה והדרכה: 

ירדנה ויסברג, עו"ס  M.S.W, מנהלת המרכז העירוני להדרכה וטיפול משפחתי. 

חניתה אשורי, עו"ס M.S.W, סגנית מנהלת המרכז העירוני להדרכה וטיפול משפחתי. 

בצוות עו"סים ופסיכותרפיסטים, מטפלים משפחתיים מוסמכים ומדריכים מוסמכים. על הצוות נמנים: גילה שורק, חדוה רובין-דור, ענבל דגני, סיגלית דרום, שגית להט, כפיר וגמן שינגרוס, אורי קריים כרמל, ניר שחק וטל משולם. 

שירותי המרכז:

המרכז מעניק מגוון טיפולים בהתאם לצרכי המטופלים השונים: 

טיפול ישיר– טיפול מערכתי במשפחה בזוג ובפרט, טיפול קבוצתי. טיפול בקשיים הנובעים ממשברי חיים, דילמות בהתפתחות האישית, התמודדות עם אתגרים כגון- חולי, נכות, פיטורין, משברים כלכליים, פרידה וגירושין, שכול וטראומה. 

טיפול זוגי– טיפול בקונפליקטים בזוגיות, שחיקה וחוסר סיפוק בחיי הזוגיות, קשיים באינטימיות הרגשית והמינית, בגידות, פרידה וגירושין, בניית משפחה משולבת, לקראת זוגיות ועוד. 

טיפול משפחתי– טיפול בקשיים בתפקוד ההורי, בניית סמכות הורית, בניית הורות מודעת מטיבה ואחראית. קשיים בהורות הקשורים להסתגלות ותפקוד הורי, קשיי גיל ההתבגרות, קשיים בסמכות הורית ועוד. התערבות במצבי משבר במעגלי החיים השונים. 

טיפול קבוצתי– לקראת זוגיות, זוגיות צעירה, משפחות משולבות, קבוצות לנפגעי טראומה אובדן ושכול, קבוצות למשפחות שבראשן הורה עצמאי. 

תיאום הורי– שירות להורים המצויים בקונפליקט גבוה, המופנים בהחלטת בית המשפט או באופן עצמאי. המטרה לסייע להורים לבנות שיתוף פעולה הורי ולהחליף את שפת המאבק לשפה של דיאלוג, כשטובת הילד וצרכיו במרכז. התיאום נערך אחת לשבועיים על ידי שני מתאמים הוריים בעלי מומחיות בתיאום. 

קורסים השתלמויות והדרכות לאנשי מקצוע :

תוכניות הלימוד של המרכז מוכרות על ידי האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. 

תוכנית שלבים- תוכנית הכשרה תלת שנתית בטיפול זוגי ומשפחתי 
המרכז להדרכה וטיפול במשפחה בחיפה מציע תוכנית הכשרה תלת שנתית בטיפול זוגי ומשפחתי , המוכרת על ידי האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. התוכנית מועברת על ידי מטפלים ומדריכים מוסמכים לטיפול משפחתי ומשלבת תיאוריות עדכניות עם התנסות בשדה, מלווה בהדרכה קבוצתית ושימוש בהתנסויות אישיות וקבוצתיות. תוכנית הלימודים מתפרסת על פני 3 שנים ומושתת על חשיבה מערכתית אינטגרטיבית, המתבססת על מישורי למידה תאורטיים והתנסותיים: הדרכה קבוצתית והדרכה חיה. 

תוכנית הסמכה למדריכים בטיפול זוגי ומשפחתי 
התוכנית להסמכה להדרכה, מתבססת על מחקרים עדכניים ביותר. הלימודים מועברים על ידי ד"ר חגית שטרן , מטפלת ומדריכה מוסמכת , חוקרת בשנים האחרונות את תחום ההדרכה בטיפול זוגי ומשפחתי. 

הדרכה וליווי צוותים במחלקות לשירותים חברתיים ומרכזי טיפול 
צוות המרכז מעניק הדרכה וליווי לאנשי מקצוע ולצוותים במרכזי טיפול שונים. 

דיבובים לצוותים בעיריית חיפה, לאחר אירועים טראומתיים, למניעת התפתחות תסמיני פוסט טראומה. 

דילוג לתוכן