אפק אירית
|
|||||||||||||
רקע אקדמאי:
תאר ראשון בסוציולוגיה וחינוך מיוחד – אוניברסיטת חיפה
מוסמכת לטיפול ואבחון לקויות למידה מטעם אגודת "ניצן"
תאר ראשון נוסף בפסיכולוגיה, בהצטיינות – האוניברסיטה הפתוחה
תאר שני ביעוץ חינוכי – אוניברסיטת אוטווה, קנדה
בוגרת התכנית התלת שנתית לטיפול זוגי ומשפחתי – ת.ל.מ
ומוסמכת האגודה לטיפול זוגי ומשפחתי
תחומי התמחות
זוגיות, משפחות עם ילדים בכל טווח הגילים, ילדים עם צרכים מיוחדים בקשר המשפחתי, מריבות אחים ויחסים עם המשפחה המורחבת. טיפול במצבי משבר כמו בגידה, פרידה, גרושים, פרק ב', וסיוע למבוגרים בני 60+ ביחסיהם עם ילדיהם ועם כל בני המשפחה המסתעפת התאלמנות בדידות וחולי.
ניסיון תעסוקתי
שנים רבות עסקתי ביעוץ חינוכי והדרכתי יועצות בנושאים של מניעת שימוש בסמים ובפיתוח קריירה. עבדתי בכל שכבות הגיל: בי"ס יסודי, חטיבת הביניים והחטיבה העליונה, שם נחשפתי להשפעה ההדדית העצומה בין מצוקות הפרט והמשפחה. המערכת המשפחתית היוותה גורם דומיננטי, ביצירת מצוקות ובהקלה עליהן. מתוך הכרה בחשיבותו של הגורם המערכתי המשכתי ללמוד טיפול זוגי ומשפחתי ואני עוסקת בנושא כבר יותר מעשור. בנוסף מקיימת מפגשים אישיים במכוונות למערכות יחסים בהן הפרט מעורב.
אנשים חיים בקשר (מתפתחים וגם נפגעים). זוגיות ומשפחה הן מערכות משמעותיות ביותר למרבית האנשים ובהן מתבטאים הרגשות החזקים ביותר. המערכות האלה מורכבות והחיים בעולם המודרני מוסיפים לחץ ומתיחות עליהן. קיימת השפעה הדדית ושותפות גורל בין הפרטים השייכים למערכות ומצוקה של כל פרט משפיעה על כל המערכת ולהיפך. מטרות הטיפול הן: יצירת אווירה של הכלה ואמפתיה של כל אחד מבני המשפחה לעצמו ולסובבים אותו.
איתור המבנה הפנימי הייחודי של הזוגיות/משפחה זיהוי ושינוי דפוסים לא יעילים ובניית דפוסים מקדמים על בסיס הכוחות הקיימים לשיפור תפקוד המערכת והגברת תחושת השייכות והרווחה הנפשית של כל פרט בתוכה.
האגודה אינה אחראית לתוכן המתפרסם בדף זה