האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי THE ISRAEL ASSOCIATION FOR COUPLE AND FAMILY THERAPY

ראשי רשימת מטפלים גלוזמן ילנה

גלוזמן ילנה

גלוזמן ילנה


glozman y
תחום התמחות: פסיכולוגיה חינוכית יישומית
כתובת: אשדוד
טלפון:
נייד: 052-6662163
דואר אלקטרוני: כתובת דוא"ל זו מוגנת מפני spambots, יש לאפשר JavaScript על-מנת לראות את הכתובת
אתר אינטרנט:  http://www.family4u.co.il/#!-/c7di
 








הסמכה מקצועית:
מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת - בוגרת מכון ת.ל.ם
MA - תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית יישומית - ייעוץ חינוכי – Northeastern University
BA - תואר ראשון בפסיכולוגיה, אוניברסיטת בן- גוריון בנגב.
NLP practitioner

ניסיון מקצועי

כבר מספר שנים שאני מקבלת בקליניקה פרטית באשדוד.
במשך שנים אחרונות עבדתי כמטפלת זוגית ומשפחתית במרכז הורים-מתבגרים באר שבע ובמכון ת.ל.ם. בנוסף לכך, במשך 15 שנים האחרונות עובדת כיועצת חינוכית עם ילדים בני 6-18.

אודותיי
הרומן שלי עם טיפול משפחתי התחיל בהדרגתיות, אחרי מספר שנים של עבודתי בתפקיד יועצת חינוכית (קודם בבי"ס יסודי ואח"כ בבי"ס תיכון). באותה תקופה כבר סיימתי שני תארים אקדמיים: ראשון בפסיכולוגיה ושני בפסיכולוגיה חינוכית יישומית –ייעוץ חינוכי.
כאשר התחלתי לעבוד עם "נוער בסיכון", היו אירועים קשים, שבהם היה צורך הכרחי, עפ"י החוק, לערב הורים. כשהייתי מודיעה על כך לנער/ה, התגובות שלו/ה היו שונות אך את כולן אפשר היה להגדיר במילה אחת - ייאוש: מתחנונים המלווים בדמעות ובקשות לא לספר דבר להורים ועד האדישות המוחלטת למשמע אמירותיי לגבי הצורך לערב לפחות אחד מההורים. לכשהבין/ה הנער/ה, שזה בלתי נמנע, פתאום אפשר היה להרגיש במתח בהתנהגותו עד המפגש המשותף עם ההורים.
כאשר , בכל זאת, המפגש בין הנער/ה לבין הוריו היה מתקיים, המתח היה מתפוגג, ופתאום ניתן היה להרגיש ברוגע, שלווה ואולי אפילו שמחה (שהפתיעה אותי, נוכח הנסיבות). פתאום ראיתי, שהמפגש הנ"ל אפשר לשני צדדים להיפתח, להתחיל לראות אחד את השני ולהכיר במחשבות ורגשות שהיו קיימים שם קודם. אחרי שינוי דרמטי בהתנהגותם של הנערים,כתוצאה מפגישות הללו, הבנתי שבפנייתם אליי, הילדים/נערים אלו אכן מחפשים תמיכה וחיזוק, אך לא ממני אלא מההורים שלהם.
בשלב הבא של התובנה האינטואיטיבית שלי התחיל, כתוצאה מהבנה של סיבות ליחס של בני הזוג לילדם הפרטי. חוסר רצון של אחד מבני הזוג (לרוב אבות) להיות מעורב בחינוך של ילדם ה"בעייתי" התקבל ע"י בת זוג כמשהו שהינו בגדר הנורמה. "הבעל תמיד נמצא בעבודה", - אמרו לי אמהות עם איזושהי מבוכה בקולם. אחרי התעקשותי על קיום פגישה משותפת עם שני ההורים של הילד/נער בסיכון, פתאום ראיתי תמונה אחרת מזו שראיתי קודם. שני הורים היו עייפים, ממורמרים (קודם כל אחד כלפי השני), מתוסכלים מחוסר הבנה במשפחה, אך יחד עם זאת בחרו בדרך הקשה של השתיקה. שתיקה לגבי רגשותיהם, שתיקה לגבי מחשבותיהם. ברור שהשתיקה מדי פעם הייתה מסתיימת בפיצוץ שהופנה אחד כלפי השני או כלפי ילדם המשותף.
התגליות מפתיעות אלה גרמו לי לקבל החלטה ולהעשיר את ידיעותיי בטיפול זוגי ומשפחתי. לאחר שנתיים של לימודים תיאורטיים, עברתי במשך שנתיים לימודי פרקטיקום (טיפולים מאחורי המראה עם הדרכה של שני מטפלים משפחתיים מדהימים - ראובן דומני וחווה כץ ). הודות להדרכה ,תמיכה וחיזוק שלהם, התחלתי להרגיש בטחון ביכולת שלי לעבוד עם המשפחות ולעזור להם לטפל בבעיות העמוקות המושרשת בתוך המשפחה ולא בסימפטומים השטחיים שהתעסקתי בהם קודם.
היום, כעבור מספר שנים, עבודתי נשענת על תיאוריית גשטאלט, שעקרונותיה הינם עבודה ב"כאן ועכשיו", פיתוח של המודעות, ופיתוח יכולת לקבל אחריות על חייך. בטיפולים אני גם משתמשת בדמיון מודרך המאפשר לעבוד עם התת מודע.
עם הזוגות, אני עובדת בשיטת אימגו שנשען על הרעיון שאת הזוגיות ניתן לשקם ואפילו ליהנות ממנה.



האגודה אינה אחראית לתוכן המתפרסם בדף זה 

 

 

 

מה באגודה?

  • מה חדש